Jelenlegi hely

Remove

Fotómontázs

Nem ördöngösség fotómontázst készíteni, de kell hozzá a használható alapanyag.

Remove

A múlt héten igen beteg voltam, ki is írt az orvos. Jó lett volna ez idő alatt a fényképekkel kapcsolatban utolérnem magamat, de nem sikerült. Minden egyes próbálkozásnál 15 perc alatt annyira elfáradtam a gép előtt, hogy nem bírtan semmit csinálni.

Így pár korábban megírt postot raktam ki, illetve elolvastam Scott Kelby "Photoshop Digitális Fotósoknak" c. könyvét. Már elég régóta megvan ez a könyv, de nem vitt rá a lélek, hogy beleássam magamat. Most ez megtörtént.

A könyv gyakorlati útmutató. Persze, balgaság elméletben megismerni valamit amit gyakorlatban kellene, de nem volt más lehetőségem. Most, hogy jobban lettem, nekifogtam a gyakorlati megoldásoknak is.

A legutóbbi Remove koncerten sikerült ezt a képet lőnöm. Nem a legjobb kép, mivel Tüdő szemei a napellenző miatt árnyékban vannak. Jó áll neki ez a design, de fotózni nehezebb.

Remove

Ezen a képen gyakoroltam a PS-t. Le kellett szedni az Adidas feliratot, amitől tartottam, aztán az egyik legegyszerűbb dolog volt. Adta magát, hogy kivágjam az alakot, s egy háttér elé illesszem. A háttér szintén a legutóbbi koncerten készült.

Remove

Az egész művelet kb. 1 óra volt, s vegyük azt figyelembe, hogy nincs gyakorlatom. Szerintem egész jó kis montázs jött ki belőle.

Remove

Azt kell mondanom, hogy nem is annyira vészes a PS, ha az ember elolvassa a részleteket is. Egész jól kézre áll minden a programban. Pár, első ránézésre elrettentő megoldása meg annyira egyszerű, hogy zseniális.

Koncertfotó Nikon 50/f1.8 -al

Sajnos nem igazán alkalmas koncertre a 50/f1.8, pedig a nagy fényereje és a látószöge miatt tökéletes lenne. A probléma az AF sebességével van: nem pontos és nem gyors.

Ken Rockwell sokat írt arról, hogy nem a technika számít, az ember elöbb-utóbb eljot oda, hogy egy pocsék géppel is tökéletes képet tud készíteni, csak többet kell vele szenvedni. Az 50/f1.8 pontosan ilyen. Ha összejön, akkor csodás a képe, de ahhoz, hogy összejöjjön néha vért kell izzadni.

Ez a kép a Remove együttes próbáján készült Tüdőről.

[G2:18408]

 

 

Szerettem volna egy olyan képet is, hogy az ujj éles, s az arc nem (f2.2 vagy f2.5). Nem jött össze.

Az 50/f1.8 -nak 0,45 méter a közelpontja, vagyis ha fél méteren belül van a fotóalany, akkor nem tud élesre állítani. Ennél a képnél én folyamatosan hátráltam, hogy meglegyen a fél méter, Tüdő viszont folyamatosan jött felém, hogy belemutasson a fényképezőbe. Vicces lehetett kívülről.

A legnagyobb szívás, mikor ilyen esetben kitekeri az AF vezérlés a végtelenbe a fókuszt, majd vissza. Ez gyorsan zajló eseményeknél, mint egy koncert nagyon-nagyon-nagyon sok idő.

Persze, meg lehetne az is csinálni, hogy manuális fókusz módban, egy kis előre-hátra hintázással az ember egy gyors sorozatot lő a témáról. Hasonlóan, mint a makró fotósok, ahol a millis mozgások már nagyon sokat számítanak. Én viszont szeretem kontroll alatt tartani, hogy mire is megy a fókusz, nem stílusom ez a technika. Alapvetően a D300 alkalmas lenne erre, hiszen a fókusz váltó gomb ki van vezetve a vázra, lehet, hogy legközelebb meg fogom próbálni.